KD Autotrolej raspisalo je javni natječaj za davanje u zakup vanjskih oglasnih površina na autobusima. Cjeloviti tekst natječaja nalazi se ovdje:
Pitanja i odgovori:
- Na stranici 4. točka 1.15 stoji da ponuda mora sadržavati uplatu jamčevine u visini 10.000,00 eura. Na stranici 9. točka 5 stoji da ponuditelj uz ponudu mora dostaviti jamčevinu u iznosu 20.000,00 eura. Koji je iznos ispravan?
– U tekstu Javnog natječaja za zakup vanjskih oglasnih površina na autobusima KD Autotrolej d.o.o. u točki 1.15. Sadržaj ponude pogrešno je navedeno da jamčevina iznosi 10.000,00 EUR. Jamčevina iznosi 20.000,00 EUR kako je navedeno i u točki 5. Financijska jamstva.
- Prilog 9 – da li je potrebno da ovu izjavu potpisuje Megatone d.o.o. obzirom da je on član ugovora o zajedničkom nastupu i da je član zbog opremljenosti mašinama koje su potrebne za štampanje folija, dok IMG HR ima zaposlene radnike za lijepljenje i skidanje folija.
– Kod zajedničke ponude prema točki 1.6. nositelj ponude potpisuje sve dokumente, pa tako i obrasce odnosno izjave. - Da li je potrebno prevesti uvjerenja, potvrde banaka, upise u registar firmi iz BIH sa srpskog na hrvatski jezik. Napominjemo da su svi dokumenti na latiničnom pismu.
– Što se tiče jezika ponude u natječaju je navedeno da mora biti na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu. Ukoliko je na stranom jeziku treba biti preveden na hrvatski jezik (prijevod ne treba biti ovjeren). Stoga dokumenti trebaju biti prevedeni. - Da li je ikako predviđeno da bi se najamnina smanjivala tijekom trogodišnjeg najamnog odnosa s obzirom na stvarni izvoz autobusa, kvarove autobusa, itd.?
– Nije predviđeno smanjenje i mjesečni obračuni zakupnine obzirom na izlaznost autobusa za vrijeme trajanja ugovora. Zakupodavcu je u interesu dobiti fiksni mjesečni iznos zakupnine te će sukladno svojim mogućnostima i potrebama a u slučaju kvara nastojati kvar otkloniti i/ili osigurati zamjenski autobus. - S obzirom na činjenicu da je predviđeno da odabrani najmoprimac preuzme oglasne površine u roku od 8 dana od potpisivanja ugovora, molimo podatak hoće li svi autobusi koji su predviđeni za davanje u najam biti bez oglasnih poruka? Također molimo pojašnjenje tko će dobiti prihod od najamnina tih autobusa ili će bit najam proporcionalno snižen? Ukoliko će na autobusima koji su predviđeni za davanje u najam biti postavljene oglasne poruke proteklog najmoprimca, molimo popis zauzetosti, odnosno koliko će praznih autobusa biti na raspolaganju odabranom najmoprimcu i kako ističu najamni odnosi s oglašivačima trenutno zauzetih površina.
– U roku do 8 dana od potpisa ugovora novom zakupcu će na raspolaganju biti svi autobusi osim gbr. 735 (kampanja ističe 31. 7. 2025.), gbr. 702 (kampanja ističe 30. 09. 2025.) i gbr. 734 (kampanja ističe 30. 11. 2025.). Ukoliko ti autobusi ne budu dostupni ugovorena cijena najma za sve autobuse razmjerno će se smanjiti za mjesece u kojima se ta vozila neće moći koristiti. - Mišljenja smo da bi Autotrolej trebao uzeti u obzir prirodu posla oglašavanja na autobusima, budući da se najamni odnosi s oglašivačima sklapaju na dulja razdoblja, te bi trebao omogućiti postupnu predaju autobusa po isteku trogodišnjeg najamnog razdoblja. U posljednjoj godini najmoprimac je u bitno težem položaju prodati oglas na autobusima, jer je ograničen istekom ugovora. Posljednjih 6 mjeseci praktički vrlo teško prodaje oglas, jer oglašivači zbog visokih produkcijskih troškova naljepnica gotovo ne unajmljuju oglasne površine na autobusima na manje od 6 mjeseci. Molimo promjenu uvjeta i omogućavanje mogućnosti postupne predaje najmanje u trajanju od 6 mjeseci, kao što je to bila praksa do sada.
– Zakupac je utvrdio rok trajanja ugovora od ukupno 3 godine upravo stoga jer se dosadašnja praksa, koju ste i sami naveli u svojem upitu, nije pokazala dobrom. Dešavalo se je da se u posljednjoj godini trajanja ugovora prodaju kampanje čime se trajanje ugovora produljuje bez suglasnosti i utjecaja zakupodavca. Na ovaj način zakupodavac želi da po isteku ugovora preuzme sve autobuse koji su u zakupu bez daljnjih produženja obveza prema zakupcu. - Molimo detaljnije definiranje točke 1.20.2. Što sve sadrži usluga oglašavanja po cijeni od 1 €?
– Radi se o mogućim promidžbenim ili promotivnim akcijama za potreba zakupodavca (npr. zapošljavanje u Društvu, promotivne ekološke, zdravstvene ili humanitarne akcije) a ne o komercijalnim reklamama. Za vrijeme trajanja prethodnih ugovora takvih oglašavanja nije bilo. - U točki 1.6. je navedeno da se jedan gospodarski subjekt može prijaviti kao član zajednice natjecatelja ili podizvođač samo u jednoj prijavi. Je li moguće da se jedan gospodarski subjekt prijavi kao samostalni prijavitelj u jednoj ponudi i kao podizvođač u drugoj ponudi?
– Jedan gospodarski subjekt može se pojaviti samo u jednoj ponudi (kao nositelj ponude ili kao podizvođač). - Da li postoji neki obrazac za cijenu ponude ili možemo sami napisati ponuđenu cijenu zakupa slobodnim stilom na našem memorandumu?
– Ponuditelji trebaju ponuđenu cijenu zakupa dostaviti uz dokumentaciju na svom memorandumu, izraženu u EUR (bez i sa PDV-om), potpisanu od strane osobe ovlaštene za zastupanje i ovjerenu pečatom.
10. Podpitanje k odgovoru br. 4.
Vaš odgovor bi se mogao protumačiti i na način da će se, na temelju kvarova, smanjivati iznos najamnine.
Stoga, molimo vas za precizan odgovor: hoće li se iznos najamnine smanjivati tijekom trajanja ugovora s obzirom na kvarove autobusa?
– Kao što je i prethodno odgovoreno najamnina se neće smanjivati za vozila u kvaru.
11. Podpitanje k odgovoru br. 6
Najamni odnosi s oglašivačima u posljednjoj godini se nisu sklapali bez suglasnosti zakupodavca, budući da ste to imali predviđeno u ugovoru s najmoprimcem. Stoga se time ugovor nije ni produžavao; ugovor je istekao kada je trebao isteći. Također, imali ste definiranu odštetu za ispunjenje obveza prema trećima, odnosno oglašivačima koji zauzimaju oglasne površine po isteku ugovora.
S time ništa ne gubite, jer koliko manje najamnine, u razdoblju postupnog preuzimanja autobusa, plati novi najmoprimac, toliko dobivate od starog najmoprimca. Zakupodavac nikada nije na gubitku. Ovime se samo omogućuje da posao teče bez prekida.
– Ovo nije pitanje nego komentar.
12. Podpitanje k odgovoru br. 7
Bez obzira na to hoće li se ova mogućnost koristiti ili ne, i unatoč činjenici da takvog oglašavanja nije bilo tijekom prethodnih ugovora, smatramo da uvjeti moraju biti jasno definirani. Nigdje nije navedeno da se ova mogućnost neće koristiti u budućnosti.
Stoga, molimo vas da se precizno odredite glede opsega lijepljenja (površina autobusa), količine autobusa na kojima bi se oglašavanje vršilo, frekvencije stavljanja poruka, kao i ostalih relevantnih detalja vezanih uz ovu uslugu oglašavanja po cijeni od 1 €.
– Zakupoodavac nema u planu ovakvo oglašavanje te ne možemo predvidjeti da li će za to biti potrebe a još manje »opseg lijepljenja (površina autobusa), količine autobusa na kojima bi se oglašavanje vršilo, frekvencije stavljanja poruka, kao i ostale relevantne detalje«. U svakom slučaju ukoliko dođe do takve potrebe voditi će se računa da se ne ugrozi poslovanje zakupnika.
13. Podpitanje k odgovoru br. 9
S obzirom na to da se ponuda može pripremiti na vlastitom memorandumu, slobodnim stilom, i da u natječajnoj dokumentaciji nije precizno definiran kriterij za odabir ponuditelja, odnosno da odabir najpovoljnijeg ponuditelja ostavlja određene dvojbe, zanima nas je li kriterij isključivo najviša ponuđena najamnina ili dopuštate i eventualne varijantne ponude
– Sukladno natječajnoj dokumentaciji najpovoljnijim ponuditeljem se smatra onaj koji ponudi najviši iznos zakupnine.